reklama

O umení

Všetci predsa vieme, čo je umenie a o čom je umenie. Predsa o peniazoch!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Táto premisa je teraz dosti populárna a ja sa nedivím. Drvivá väčšina umelcov, ľudí tvorivých a tvoriacich si dáva za svoj drahocenný čas, strávený pri činnosti, ktorá ich baví veľmi slušne zaplatiť. Obdivujem ich. Pretože podľa vyššie spomenutej definície ja nerobím umenie...

Neviem, koľkým z vás niečo povie Dračí doupě, preto to vezmem z inej stránky. To, čo je fantasy všetci vieme. Tolkien a jeho Pán Prsteňov nám dokonale predviedli, čo všetko sa dá s fantasy urobiť a ako sa na nej dá zarobiť. Niekoľko múdrych hláv vymyslelo hru s dosť prísnymi pravidlami, využívajúcu elfov, trpaslíkov a inú verbež. Pár ľudí sa stretne, vytvorí si postavy, jeden ich uvedie do príbehu a všetci sa hrajú na hrdinov, zachraňujúcich svet, alebo aspoň seba samých pred rôznymi príšerami. A tie niekto musí vymýšľať...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už som nakreslil boh vie koľko obrázkov, mojou milovanou ceruzkou, hlavne tou. Bohužiaľ, scanner doma nemám, tak to dávam rodičom, ktorí majú možnosť previesť to do elektronickej formy. A samozrejme, pýtali sa, na čo to je a koľko za to dostanem. Keď som povedal, že nič, že je to zadarmo, dobrovoľne a pre srandu, nechceli to pochopiť... Trochu som sa zamyslel nad tým, čo vlastne robím. 

A netrvalo to dlho. Pán Tolkien vymyslel boha, boha tvorivého, ktorý stále niečo robil, no nezhromažďoval, ale rozdával, "bezstarostný, stále sa púšťajúci do novej práce". A zistil som, že presne to je môj vzor. Odjakživa si kreslím pre radosť, lebo to chcem ja, nie nikto iný. Nezhromažďujem, hoci ani nerozdávam. Nakreslím, založím, zabudnem. A uvedomil som si, že keby som za to mal dostávať plácu, nebola by to zábava, bola by to práca. A kreslenie z povinnosti ma ubíja. Preto som nenávidel výtvarnú výchovu a preto sa všetci okolo mňa neustále čudujú, prečo som nešiel na umeleckú. A preto obdivujem umelcov, ktorí dokážu a chcú tvoriť pod tlakom toho slovíčka "Musíš". A obdivujem, že dokážu vziať plácu za to, že sa pár hodín dobre bavili so štetcom, dlátom, alebo s počítačom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

But is this the way it has alway been? Could it ever have been different? Umenie pre všetkých a zadarmo! Umenie, koľko si len kto želá! Ach, aký nedosiahnuteľný sen...

Jozef Luhový

Jozef Luhový

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent, ktorý celkom náhle zistil, že bez písanie nedokáže existovať. Zoznam autorových rubrík:  Mojimi očami...všetky svoje lásky...Moja tvorba

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu